torsdag 26 februari 2015

VÅRVINTER I ANTÅGANDE.....

Ja kära vänner....det var länge sedan som jag skrev på min blogg! Det börjar nu bli allt ljusare och man anar att våren står och väntar så småningom på att göra sig redo att måla naturen i sin skiraste grönska. Men än är det fullt med snö...halt på vägarna och än är det nog inte slut på snöfall. Talgoxen har börjat låta mer....spillkråkan likaså och häromdagen hörde jag svanarna på håll...de skickar väl några förspanare att kolla av hur långt de kan flyga norrut. Granen har börjat strinta ett säkert tecken på vårvinter och det luktar på ett annat sätt ute i skogen. Kråkorna börjar mana samman de sina till vårriksdag så det är på gång. Solen börjar visa sig lite mer och tänkt vad det gör med oss människor...plötsligt så bjuder folk på ett lite extra leende....vi nordbor tinar sakta men säkert upp i både kropp och själ i takt med ljusets och solens återkomst.
Ja se det snöar, ja ser det snöar....
Min älskade Nalle...
Skogsnävan som leker tittut med fotografen...
Dammluckan...i vinterskrud...
Ja nu är man lite frusen..ska värma mig blåbärssaft, outspädd det värmer gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar