söndag 13 april 2014

VÅRVANDRING.....

Det blåste ömsom kalla vindar och solskensstrålar då jag tog en vandring runt den lilla byn. Jag kände vindes lek i mitt hår... tänkte på allt underbart som varit och saknaden av en kär vän....det fattades något men ändå så kunde jag känna en märklig närhet av värme strömma in i mitt hjärta....
Den lilla porlande bäcken på sin väg genom skogen....klingande likt ett pärlband av små silverbjällror.
 
 

En fin gammal dörr.... 
 
 

Den här kvasten målade jag för några år sedan.....kanske ska ta den till Blåkulla...börjar ju dra ihop sig till påsk.... 
 
 

Vid den här slipstenen har det slipats mycket liar inför slåttern...... 
 

 En vacker gammal dörr nött av tidens tand.
 
Gediget hantverk i finnmarksbyn.
Tänk vilket jobb som är nerlagt på att timra dessa knutar.
 

Oj...en jättechokladboll eller svamp....eller...?
Tog med en bild på konstnären Axel Borgs vackra älgtavla.
 

Blev lite frusen efter turen i byn så nu fick gosetröjan åka på efter en varm dusch.
 
 Stjärna efter stjärna
syns nu vakna till
nattens doft av längtan står
än nästan still.
Genom hav av drömmar
styr förutan ro,
styr min själ
emot din själ,
emot dess bo.
Den är din för evigt,
tag emot den
tag.
Du skall veta,
att jag ger dig detta jag.
 
En vacker dikt av Emanuel Geibel.



 
 


 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar