onsdag 8 maj 2013

En liten tur vid en tjärn....

Igår tog jag och mina flickor en tur norr om Kopparberg. Vi strosade på skogsstigar och insöp alla dofter och läten....en väldigt vacker eftermiddag. Vi satt oss vid en tjärn och tankarna gick till min käre vän som gått bort.....det var ett fantastiskt glitter i vattnet då solen smekte den lilla tjärnen och då kom jag att tänka på den vackra visan av Evert Taube ( men den handlar om havet) men ändå.......


                                          SÅ SKIMRANDE VAR ALDRIG HAVET.......

                                         Så skimrande var aldrig havet
                                         och stranden aldrig så befriande, fälten, ängarna och träden
                                         aldrig så vackra och blommorna aldrig så ljuvligt doftande,
                                         som när du gick vid min sida mot solnedgången,
                                         aftonen den underbara, då dina lockar dolde mig för världen,
                                         medan du dränkte alla mina sorger, älskling i din första kyss....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar