fredag 4 januari 2013

4 januari



  Ja så knallar vi på in i 2013, helgerna börjar ta slut och allt blir vardag igen. Naturen ligger inbäddad i Kung Bores vita täcke och just nu är himlen så blå och solen lyser med sina strålar.Vid fågelbordet är det full aktivitet, domherrar, talgoxar, blåmesar, tofsmesar, nötväckor m.m. flyger fram och åter för att fylla sitt behov av föda. Har alltid tyckt så mycket om att ha fågelbordet vid köksfönstret och kunna följa vad som pågår. Många tycker inte om skator, kråkor, korpar och nötskrikor men de är så otroligt kloka och det sägs att korpen har olika dialekt som vi människor har. Hade en tam korp när jag växte upp som var med i skogen och flög efter mig vartefter jag for runt i skogen och byggde kojor och lekte.


Ja här sitter jag och funderar på livet och tänker.........är kanske lite "filosof" idag mitt i kosmos.

 
 
Hittade ett foto på Midtjärnstorp som är taget på 80-talet, då var skogen detagen på båda sidor ner mot sjön och tjärnen, det var så fin utsikt då.
 
 
Här är min älskade Nalle som bettyde allt för mig.....Saknar mina Gråhundar och Jämthundar, vi födde upp båda raserna och  är född med hund och de var mina bästa lekamrate när man växte upp och man var på äventyr i skogarna med dem som släptåg och upptåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar