måndag 10 december 2012

Nobeldagen 10 december 2012



Idag tog jag med mig Åsa, den av mina små hundar som kan pulsa bäst i snön, de andra har så korta ben så de försvinner i snön men så bar det iväg på julgransjakt. Åsa var mer intresserad av ett par dygn gammalt älgspår än att följa med och irra uppe på ett berg och leta gran. Konstigt, jag hade tittat ut granen redan under sommaren, men sedan när man väl ser den så duger den inte utan då blir det till att spana in en annan. Men efter mycket pulsande så hittade vi till slut en som får dög, det är ett måste för mig att ha julgran. Då är det mysigt om bara man har den, TV med bra program och lite lax , Janssons frestelse, julmust och lite annat smått och gott så är det jul under takåsen. Tog lite bilder också.


Det blev nästan kväller innan granen var huggen, som synes så är det lite snö i alla fall runt stugan.


Se så vackert hus jag passerade i Bergslagsskogen, så fint med glimmande ljusslingor och stakar i fönstren.



Man kunde riktigt känna doften av nybakat saffransbröd, kanske nystekta köttbullar och annat gott när jag passerade torpet i skogen.....tror jag såg skymten av en liten tomte i grå kläder och röd luva  nerdragen till näsan och med alldeles för stora läderkängor. Han har nog mycket att pyssla med nu före jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar