torsdag 1 november 2012

VID ELIAS STEN


Kom till mig i afton vid Elias sten, där forsen brusar, porlar och letar sin väg genom mossbelupna stenar och klingar likt små silverklockor på ett pärlband på sin dans genom skogen i månljusets sken.

Ta min hand och håll den mot min kind och låt värmen fylla dig med kraft och kärlek. Låt tiden stanna och dofterna och vindarna leka i mitt hår.

Famna mig varligt, och ta mig till sammetsblå sky i en mantel med stjärnor som glimma.
Vagga oss i din trygga famn och låt stormarna larma och ångesten kvävas av vår heta kärlek.

Låt allting brinna och sarga, låt våra kroppar förenas och låt stormen bedarra och låt oss vakna
upp pånyttfödda och åter ha kraft att möta livets verklighet styrkta i kropp, själ och hjärta.

Skrivet av Skogsnävan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar