söndag 14 oktober 2012

Min släkt

Tittar lite på gamla foton....här är min gammelfarfar Kronojägare Mathias Forslund  på sin 95-årsdag den 14 okt.Har aldrig träffat honom då han var bortgången när jag föddes, men han har alltid varit något av en idol för mig ändå.Skulle varit en riktig kraftkarl och född i Ångermanland.



 Här fick gammelfarfar Mathias Forslund medalj av Kung Gustaf den V för Nit och redlighet i rikets tjänst.....Mathias var Sveriges äldsta Kronojägare.De står framför herrgården i Malingsbo där hans son Mauritz var Kronojägare, Kungen hade sagt när de tog sig några supar senare att; "Forslund och jag är gamla, men jag tror att brännvinet rinner ner som i en gammal stubbe på Forslund."


 
Här är min farfar och farmor Mauritz och Mina (Wilhelmina) Forslund. När farfar började uppvakta min farmor så fick de bygga väg till Gräsberg där farmor bodde.......ja den kärleken..
                              


                                           Här är ett ungdomsporträtt på min farmor

Här är ett foto på min far Bo Forslund (även han Kronojägare).
                             Bilden är tagen i skogarna i Värmland.(Tyckte min pappa var så snygg)
                       men det tycker man väl alltid om sina föräldrar....

                                                Här är min älskade farbror Anders Forslund
                                           även han Kronojägare,bl.a i Grängesberg och en tid
                                         var han i tjänst här på Hammarbacksskogarna, där också
                                         min far var.



 
                                                Här är min far då han gick utbildningen,
                                                fint skägg och stilig.....
                                                 
                         Ja det är roligt att titta på gamla kort,passar bra idag när det regnar,ja
                        det är snöblandat regn.......

 Här kan du se mer av min släkt: Anna Brittas släktforskning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar